made with love

vrijdag 8 juni 2012

setje voor Hannah

Het duurde even, maar daar ben ik weer!
Hannah heeft over een paar weken een bruiloft van d'r juf, en daar hoort natuurlijk een nieuwe jurk bij.
Eigenlijk had ze niet meer echt veel nodig, dus ik heb gewoon op de markt voor 10 euro 6 meter stof gekocht. En eigenlijk vind ik dat nog het leukst, om voor weinig geld leuke dingen te maken.
Ik heb voor de jurk een patroon gebruikt uit de bizzkids van zomer 2005, dus al een oudje. Hij ging maar tot maat 116, en aangezien ik een 140 nodig had moest ik hem wel een beetje bijtekenen. Ook de strik heb ik er zelf bij gemaakt.
Het vestje komt uit hetzelfde boek, maar was eigenlijk een overslagvestje.
Helaas kon ik het nog niet op model fotograferen, want ze slaapt nu. Maar die foto's volgen nog.





Vandaag moest Hannah op schoolreis, dus ik had gister nog een hoesje gemaakt voor d'r fototoestel en een portomoneetje. Ik heb het van een restje geplastificeerd katoen gedaan. Het fototoestel hoesje is gevoerd met een restje fiberfyl (schrijf je dat zo?)

Groetjes Andrea


4 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig jurkje en bolerootje heb je gemaakt. Het stofje is schattig, perfect voor een bruiloft.

    Wat een leuk fototoestelhoesje en portemonneetje heb je gemaakt. Schattig printje en kleurtjes!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuke jurk! en met dat blauw afgelockt maakt het helemaal af! ja dat vind ik ook het leukst om voor weinig iets heel moois te maken! Het laatste setje dat ik maakte koste totaal maar ruim 11 euro!
    Meestal ben ik al aardig wat aan stof kwijt omdat ik niet zo vaak naar de markt kan, dat scheelt echt een berg!
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kwam via, via op je blog terecht. Leuke kleding heb je gemaakt hoor! En het is toch altijd leuk om iets nieuws met een bruiloft aan te hebben, voor het bedrag hoef je het in ieder geval niet te laten ;)
    Ik ben gelijk een volger van je geworden, misschien vind je het ook leuk om eens op mijn blog te kijken http://wiljasnaaicreaties.blogspot.nl

    groetjes Wilja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi andrea,
    heb in mijn laatste bericht nog een foto toegevoegd hoe ik het patroon gedaan heb van de bolero, hoop dat het duidelijk is! Ik ben heel slecht in precies uitleggen hoe ik dat doe, dus dacht doe ik maar een foto!

    heb jij trouwens zo'n tondeuse voor de jongens? ik vind de onderkant in de nek altijd lastig om netjes te krijgen maar heb helemaal geen ervaring met zo;n ding
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen