made with love

donderdag 12 juli 2012

nieuw setje

Eindelijk ook de kleren voor Hannah klaar, die ze draagt op de bruiloft van m'n broer. Voor de jongens had ik de blauwe colbertjes, en dit is het setje voor Hannah.
 Ze is hetzelfde als mijn zusje.
De rok is een gekochte onderrok en daaroverheen heb ik de rok met roesjes en ophaaltjes gemaakt.
Ook het shirtje heb ik zelf gemaakt, maar daar ben ik niet helemaal tevreden over.
Ik vind de hals niet netjes. Ik heb ook nog een foto gemaakt met een gekocht shirtje eronder. Wat vinden jullie mooier?
Het baretje heb ik er ook bij gemaakt, en oma heeft het tasje gehaakt.



het zelfgemaakte shirtje

het gekochte shirtje


Ik heb ook een heel groot stuk van d'r haar afgeknipt! Ze wou zelf erg graag lang haar maar het werd zo dun, dus toch maar de schaar er in gezet. Ze is er erg mee opgeknapt vind ik zelf.

groetjes Andrea

8 opmerkingen:

  1. hoi andrea, leuk setje, heb je dat vest ook zelfgemaakt? vind zelf de strik op het gekochte shirt erg mooi staan onder dat jasje. vind het zelfgemaakte shirt ook heel leuk geworden. hoe heb je de hals gedaan? Ik doe altijd eerst de naad aan de binnenkant stikken en dan met een omslag aan de buitenkant op het shirt vastnaaien, en dan lukt het eigenlijk altijd goed. Het rokje is mooi, heb je de stof zo gekocht?
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee het vest is gekocht. Het shirt heb ik dan denk ik fout gedaan. Ik heb een biesje geknipt en die dubbel aan de hals gestikt. Het biesje sloot toen niet netjes aan, dus had ik er een elastiekje doorgehaald, en dat vind ik eigenlijk niet netjes.
    De stof van het rokje heb ik zo gekocht, gelukkig, anders had ik het wel heel veel werk gevonden.
    groetjes Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie set! Het mooie aan het gekocht shirt vind ik dat de hals wat lager is. Je moet het biesje altijd een stuk korter knippen dan de halsnaad en er uitgerekt aan stikken met een de locker of een flauwe zigzag. Je kunt het doen dubbel doen of zoals Sarina schrijft.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi setje zo! Wat betreft het shirt lees ik meteen even mee met de tips ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze staat er zo mooi mee, wat een lief gezichtje. Dat baretje is leuk erbij. Bij het gekochtje t-shirtje is het halsje lager en maakt het fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wouw! Wat een mooi setje!
    Ik zou zelf voor het gekochte shirtje gaan, omdat de strik er zo mooi bij staat. Het maakt het setje net iets fijner (zoals hierboven ook al gezegd!). Het gemaakte shirt vind ik wel erg leuk maar idd de hals is niet heel fraai!
    Het wordt vast een super mooie dag!
    Groetjes Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig!! Ik zou ook voor het gekochte shirtje gaan, staat leuk met de iets lagere hals en strik!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O, wat een prachtig plaatje! Supermooi zeg, goed gelukt. Ik zou ook voor het gekochte shirtje gaan, ik denk dat je de halsboord van het gemaakte shirt ook iets te breed hebt gehouden. Als je 'm wat smaller maakt en dan met de tips van Sarina/Gera opnieuw aanzet, is het vast een heel ander gezicht. Misschien kan je de hals dan ook ietsjes uitdiepen, zodat het net wat lager valt.
    Lekker pittig, zo'n kort kopje. Hier hetzelfde verhaal: we blijven nu maar bij de bobline :-)
    Succes!
    Grtz, Esrosa

    BeantwoordenVerwijderen