made with love

maandag 27 augustus 2012

pofbroekje maken?!

Ik heb even een vraagje!
Daan moet op de bruiloft van m'n broer bruidsjonker zijn en daar moet ik een pofbroekje voor maken.
Ik weet alleen niet goed hoe ik dat moet doen want er zijn eigenlijk geen patronen voor.
Moet ik dat met een soort bandplooi doen, of met elastiek? En onder zijn knietje met een splitje en bandje of ook met elastiek? steekzakjes erin?
Ik vind het erg lastig om aan te beginnen, maar over een maand is DE dag, dus ik moet gewoon beginnen!

Daarna ga ik voor mezelf aan de slag, er moeten positierokken komen, want we verwachten een baby in februari!
Ik voel me nu gelukkig erg goed!

Groetjes Andrea

8 opmerkingen:

  1. hoi andrea,

    ik denk inderdaad met bandplooi boven dan poft tie van boven al wat, en het is waarschijnlijk een broek tot de knie of er net over? De zou ik inderdaad een split doen aan de zijkant en rimpels maken in de pijp en dat afwerken met een recht bandje, net zoals ik die shirts met pofmouwen deed, ik kan het anders niet zo goed uitleggen. Weet je al wat je voor jezelf gaat maken?
    Heerlijk na bijna 5 jaar, dan is het net of je je eerste weer krijgt alles weer bijna nieuw! Geniet ervan joh!
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Sarina,
      Ik denk dat ik het idd zo ga proberen. Voor mezelf heb ik een rimpeljurk gekocht bij college style, dat rekt nog lekker een poosje mee. Voor Hannah heb ik soort rekbare tule gekocht om een jurk te maken.
      groetjes Andrea

      Verwijderen
  2. Pofbroekjes maken, dat heb ik nog nooit gedaan, maar het gaat jou vast lukken.
    Wat leuk dat je zwanger bent, een goede zwangerschap toegewenst... Kun je straks lekker fröbelen met al die babydingetjes....

    Groetjes Felisa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geen flauw idee hoe je een pofbroekje moet maken...
    Maar ik wilde je wel feliciteren met je zwangerschap! leuk!
    Voel je je eigen goed? De kinderen vinden het ook wel leuk zeker?
    groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel! De eerste weken van de vakantie waren best pittig. Erg misselijk en veel duizelig en moe.
      Nu gaat het echt heel goed. De kinderen hebben er idd erg veel zin in!

      Verwijderen
  4. Met pofbroekjes heb ik geen ervaring en kan ik je niet helpen helaas... Maar van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Fijn dat je je goed voel. Heb je de eerste weken wel last gehad? Zelf verwachten we ook een kleine half februari, dus ook hier lig de stof klaar voor positierokken! Gelukkig helpt m'n moeder erbij, want ik ben nog steeds verschrikkelijk misselijk...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hee leuk! Ook gefeliciteerd. Jammer dat je nog steeds zo misselijk bent, dat is zo beroerd he. Ik had het vooral de eerste weken van de vakantie, maar nu gaat het echt heel goed. Hoop dat jij je ook snel beter voelt!
      groetjes Andrea

      Verwijderen
  5. Gefeliciteerd met je zwangerschap en fijn dat je je nu weer heel wat beter voelt. Als alles goed mag gaan kun je weer heerlijk freubelen met babykleding, leuk hoor!

    groetjes Wilja

    BeantwoordenVerwijderen