made with love

maandag 11 februari 2013

verjaardag van Daan

Afgelopen vrijdag was Daan jarig. 5 jaar alweer!
Op vrijdag zijn de kleuters hier altijd vrij, dus kon ik mooi zijn feestje vieren.
Ik heb ze van brooddeeg een rups laten maken. Ze waren heerlijk bezig en hebben met de restjes nog 'koekjes' gemaakt.

Zijn verjaardagstaart is altijd een lastig verhaal. Hij heeft behoorlijk wat dingen waar hij niet tegen kan, dus is het altijd erg moeilijk om een leuke en lekkere taart te maken.
Ik heb nu een taartje gemaakt van sojayoghurt met stukjes fruit en dat met gelatine op laten stijven.
Erbovenop heb ik een trekker getekend. Het verdiende geen schoonheidsprijs, maar hij heeft er van gesmuld,..... en hij kon kaarsjes blazen!
Vanmorgen op school wezen trakteren. Dat vergde dus ook enige aanpassingen.
We hadden uit bladerdeeg bloemen gestoken met daartussen een worstje en een prikker eraan.
Voor Daan zelf had ik glutenvrij bladerdeeg, dus z'n traktatie was haast niet van de andere te onderscheiden gelukkig.

Heerlijk zo'n blij snoetje!

Nu maar snel weer verder met poetsen;-)

groetjes Andrea

2 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd! Wat een mooi manneke is dat zeg! Lastig hé, als je met gluten e.d. rekening moet houden... Komt bij ons in de fam. ook voor, en het zit in zoveel dingen... Leuk idee trouwens ook die rupsen!
    Enne... ook last van nesteldrang? Nog even volhouden, die laatste loodjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. van harte gefeliciteerd! Ik dacht in de gauwigheid he beschuit op die foto's! Succes met de laatste loodjes,
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen