made with love

woensdag 8 mei 2013

verjaardagsjurk

Over 2 weken hoopt Hannah 9 te worden.
Ik wou heel graag een jurk voor d'r maken, maar omdat ze eigenlijk niet meer zo graag jurken draagt, heb ik ze zelf de stof uit laten kiezen en knoopjes erbij.
Het patroon wat ik gebruikt heb komt uit de young image 2013.
Ik heb het patroon wel iets aangepast want ik had anders niet genoeg stof. Dus in de rok zitten minder, maar dan iets grotere plooien. Ook hoorden de plooien eigenlijk op het bovenlijfje vastgenaaid te worden maar ik heb ze gewoon aan de binnenkant vastgemaakt.
De strik hoort er ook niet bij, maar dat maakt het wel extra feestelijk.
Voor er op komt nog een rood knoopvestje.





Gelukkig vind ze hem zelf helemaal super en zou ze hem het liefst al aanhouden.
Het is hier nu vakantie dus naaien moet ik echt 's avonds doen als de kinderen op bed liggen.

Gister ben ik met Boaz naar het consultatiebureau geweest.
Tjonge wat was hij gegroeid. 5 weken geleden woog hij 7,5 pond en nu was hij 10,5 pond. 
Dus dat gaat wel goed! Hij komt nu ook om de 4 uur, dus dan heb je tussendoor weer wat meer tijd om andere dingen te doen. 
Heerlijk gaan wandelen nu met dit mooie weer, we genieten er echt van!

groetjes Andrea

                                                             

10 opmerkingen:

  1. Superleuk jurkje zeg!
    En wat is Boaz al lekker gegroeid, leuk mannetje

    Groetjes Crea Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige jurk, het stofje heb ik ook al eens gebruikt. Erg mooi. En zelf kiezen werkt vaak het beste.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zoo, die is ook mooi geworden! En toch weer heel anders dan die van mij! Wat kan een stofje dan veel doen he.
    Leuk met die grote strik erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een mooi jurk, het staat haar prachtig! en wat een mooi mannetje
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een echte verjaardagsjurk. Staat haar leuk!
    Wat een heerlijk ventje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een hele mooie jurk, stofje doet het erg goed en de strik maakt het af. Lekker hoor dat je kan naaien, dat zit er bij mij nog niet in. Wat is Boaz goed gegroeid, hij ziet er echt goed uit, met die heldere oogjes. Ruben woog vorige week ruim 9 pond, was een kilo gegroeid in amper 4 weken dus dat gaat ook hard. Van die lekkere bolle wangetjes, heerlijk! Is het huilen van Boaz nu over?
    Groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan groeit Ruben ook goed zeg! Voed jij hem ook zelf?
      Het huilen is echt over nu, heerlijk! Het is echt een zoete baby, en dat waardeer je dan gewoon dubbel!
      groetjes Andrea

      Verwijderen
  7. Wat een pracht van een jurk . Daar mag je trots op zijn

    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie verjaardagsjurk. Goed gedaan om zelf stof te laten kiezen.
    Oh wat een heerlijk ventje die Boaz, hij ziet er goed uit, geniet er maar veel van!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou het is een pracht van een verjaardagsjurk geworden, echt een feestjurk. En een rood vestje maakt het helemaal compleet. Fijn dat ze er zelf ook erg blij mee is. Het is voor kinderen toch vaak moeilijk voor te stellen, hoe iets uiteindelijk word, dat zie ik bij mijn dochters ook vaak.
    En wat een lief ventje heb je zeg! geniet er maar fijn van.

    groetjes Wilja

    BeantwoordenVerwijderen