made with love

dinsdag 4 juni 2013

doopjurkje en memo borden

Hier eerst wat foto's van Boaz in z'n doopjurk.
De doopjurk heb ik gemaakt voor Daan, en nu kon hij dus weer gebruikt worden.
Ik vind hem nog steeds erg mooi.




Ook heb ik van de week een hele middag memo borden gemaakt.
Het lag er al heel lang, en ik had het de jongens al vaak beloofd, maar steeds kwam het er niet van.
Maar nadat ik de mooie memoborden van esrosa weer zag, dacht ik: nu moet het er maar es van komen.
Voor de jongens een grote voor op hun kamer. Aan de onderkant een horizontale zak er op waar ze ook wat in kunnen steken.
Als touw gebruikte ik rood wit blauw koord omdat dat leuk stond bij hun kamer.
De ondergrond is jute.
Ik had nog genoeg stof en fyberfil over om er nog 2 als cadeautje te maken.
Als basis gebruikte ik mdf. Daar stonden nog wat restjes van in de schuur.
Ze werden netjes voor me op maat gezaagd;-)



 
groetjes Andrea

12 opmerkingen:

  1. Wat een mooie doopjurk! Van zo'n kledingstuk kan je lang plezier hebben. (ik bedoel voor als je kinderen hem evt. later ook willen gebruiken)
    JE memoborden zijn goed gelukt: kids weer blij dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie doopjurk! Waar heb je h'm van gemaakt? Bij ons worden alle kleintjes in de familie gedoopt in de jurk waar wij vroeger ook in zijn gedoopt, vind ik ook wel mooi...
    De memo borden zijn goed gelukt, die onderste vindt ik echt geweldig! Hier staat er ook al een poosje één te wachten voor de haarclipjes van dochterlief...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb hem gewoon van satijn stof gemaakt. Maar het naaide verschrikkelijk. Ik had misschien wat duurdere stof moeten nemen.

      Verwijderen
  3. Wat een schatje zo in de doopjurk.
    en je memoborden zijn goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie royale doopjurk, van je bruidsjurk gemaakt?
    Lief jongetje al weer....
    Leuke memo-borden, kan genoeg op!

    groetjes Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, Boaz is getting so big! What a cutie! I really like the bottom memo board!
    ttyl, Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat lief...Boaz in de mooie doopjurk! Zijn de meisjes er niet in gedoopt?
    Ik heb een doopjurk van mijn trouwjurk gemaakt en daar zijn onze kinderen in gedoopt. En in jan. van dit jaar is ook mijn kleindochter erin gedoopt. Leuk hoor, zo'n familiestuk.
    En prachtig zijn de memoborden!
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hannah is in de jurk gedoopt die ik vroeger ook aangehad heb, en Jurian in een pakje wat mijn broertjes aan gehad hebben.
      Toen bij Daan leek het me wel mooi om er zelf ook een te maken zodat de kinderen die later misschien nog kunnen gebruiken.
      Ik heb hem niet van mijn trouwjurk gemaakt. Dat vond ik zo eng. Fijn dat het bij jou wel goed gelukt is zeg, en dat je kleindochter hem ook al weer gedragen heeft!

      Verwijderen
  7. Knap om zo’n doopjurk te maken.
    Bij onze oudste heb ik een familie doop jurk gebruikt. Bij de jongens vond ik zo’n jurk dan weer raar staan (dat zal wel aan mij liggen :)) en heb toen een gewoon pakje aangedaan.
    Omdat die doopjurk super dun was en het toen heel koud was heb ik bij de jongste dochter ook niet aangedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk hoor die doopjurk. Wij doen het bij Ruben niet (helaas) ik vind het heel mooi, maar mijn man niet. Je memoborden zijn ook goed gelukt, lekker neutraal.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schitterende doopjurk heb je gemaakt!
    Geweldig dat je zoiets voor elkaar krijgt, ik doe het je niet na.
    Prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen