made with love

woensdag 18 september 2013

eerste setje voor de winter

 
Vandaag ben ik naar de stoffenbeurs geweest in Goes, en daar een leuk voorraadje stoffen gekocht voor Hannah.
Ze wil erg graag jasjes en of ik alstublieft ook een spijkerrokje wilde maken.
Dus ik ben eerst op zoek gegaan naar joggingstof. Ik heb een creme en een fuchia roze lap.
Bij de roze lap ook nog een mooie bloementricot voor een rokje erbij.
En uiteindelijk natuurlijk het felbegeerde spijkerlapje!
Daar ben ik vanmiddag gelijk maar aan begonnen. Het patroontje komt uit de knippie herfst 2008
Aan het jasje was ik vorige week al begonnen, maar die moest nog een beetje ingenomen worden en de knoopsgaten er nog in.
Het is nu helemaal klaar, en.....Ze was er zo heel erg blij mee!
Ik kreeg een dikke knuffel toen ze naar bed ging, en ze verzekerde me er nog even van dat dit toch echt het mooiste setje was wat ik ooit gemaakt had!


 
Het jasje komt uit knippie herfst 2005. Ik had die al een flinke maat kleiner genomen, maar ik heb de mouwen en de zijnaad toch ook nog in moeten nemen.
Voor op het jasje leuke gestippelde knoopjes.
Voor de andere stofjes heb ik nog 2 abc patroontje besteld. Ik hoop dat ze snel binnen zijn!
 
groetjes Andrea

11 opmerkingen:

  1. Netjes, hoor! En leuk, die stippelknoopjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat staat ze dit set leuk! Hier zijn de jasjes ook helemaal in.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik snap wel dat ze dit het mooiste setje vind, het is namelijk prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat staat dit haar leuk! echt heel mooi gelukt allebei! En volgens mij heb ik dat jasje vorig jaar voor mijn nichtje gemaakt, en was het ook veel te wijd, jammer he, dat je dan weer zoveel werk hebt om het op maat te maken, maar dat is mooi gelukt!
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier willen ze ook graag jasjes, ik vind het zelf ook erg mooi staan. Je hebt in ieder geval weer een mooi setje voor je dochter gemaakt.

    Groetjes Wilja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk setje! Ik kan me voorstellen dat ze er blij mee is! Hier ook al een verzoeknummer voor een spijkerrokje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo had ik gewoon je berichten gemist :-/, maar super setje zeg! Je hebt de smaak van het naaien weer te pakken, heerlijk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen