made with love

vrijdag 14 maart 2014

rokje nr. 2

Hij lag al geknipt klaar, dus dat was een makkie.
Het lapje had ik bij de stoffenkraam gekocht voor een prikje. Het is soort stevige tricot, maar dan is de achterkant soort kleine lusjes of een beetje polo stof idee. Het is een beetje lastig uit te leggen, maar heeft iemand een idee hoe dat heet?
Ik zou daar nog wel meer lapjes van willen hebben. Het naaide erg lekker, en viel heel mooi. Het trekt nergens, en daar hou ik wel van;-)
De strook die ik over had heb ik afgelokt en kan ze als sjaaltje dragen. Hij krult alleen wel erg naar binnen.
Ik heb geen patroon gebruikt voor dit rokje. Gewoon goed gemeten en toen de schaar er in gezet.
Hij is goed gekeurd, dus dat is weer een rokje.


Voor mezelf heb ik nog een zwart rokje geknipt, maar ik vind er eigenlijk niks aan om dat te naaien, nu het zulk lekker weer is.

Vorige week is Boaz 1 jaar geworden. Daarom had ik nog een naamslinger gemaakt om voor het raam te hangen. De andere kinderen hebben er ook allemaal een, dus moest hij er voor Boaz ook komen. Ideaal, want je kunt hem elk jaar weer gebruiken.

Groetjes Andrea


7 opmerkingen:

  1. Tjonge... de kleding vliegt bij jou onder de naaimachine door!!
    Leuk hè, als het goed lukt!!
    En dan ook nog eens tevreden kind(eren)... dan weet je dat je het niet voor niets doet!!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk hè als er snel weer iets af is. Daar kun je lekker van genieten. Zo heeft ze weer een leuk stelletje!
    Nog gefeliciteerd met Boaz. Een leuke naamslinger!
    Hier was het vandaag niet echt lekker weer en kon er gewoon (zonder dat ik liever buiten zou zitten) even freubelen. Vanmorgen zat het potdicht van de mist. Het werd aan het eind van de morgen pas iets lichter en rond 14.30 brak de zon pas door...jammer. Ik had beddengoed buiten willen drogen maar helaas...
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo jij hebt de smaak te pakken! Leuk als het zo goed lukt he, dan kan je wel door blijven gaan! Goed dat je de naamslinger laat zien! Dat herinnert me eraan dat ik die nog moet regelen voor Ruben, ik heb ze voor de andere kinderen ook. Alleen, ik bestel ze... ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een prachtig rokje en zo mooi aangesloten
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog gefeliciteerd met Boaz! Blijft toch bijzonder hé, zo'n eerste verjaardag!
    Leuk zo'n naamslinger, ik hang (voor het gemak) altijd gewoond de naamslinger op die ik voor de geboorte gemaakt had...

    Het rokje staat je dochter erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog van harte gefeliciteerd! Wat gaat de tijd toch snel.
    Leuk zeg, om een naamslinger te maken.
    Je dochter heeft ook weer een leuk setje erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Andrea,
    Via de blog van Sarina kwam ik op jouw blog terecht, wat maak jij mooie kleding voor je kinderen!!
    Ik ga je blog volgen, als je het leuk vind om mijn blog te bekijken: www.mamaljemaakthet.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen