made with love

donderdag 12 juni 2014

een rok en de deken

In de kast lag al weken een lap stof waar ik een rok voor mezelf van wilde naaien.
Het duurde even voordat ik een gaatje kon vinden om te gaan naaien, maar het is gelukt.
Een knopenrok is het geworden. Ik vind hem goed gelukt en ben er erg blij mee. Ik heb nog een stuk stof over (1,00 p.m. op de markt) Ik wil proberen om daar nog een top van te maken. 

Verder haak ik ook elke week nog een stukje verder aan de deken. Het word echt al een hele lap.
Ik ben nu een stukje extra er tussen aan het haken omdat hij anders te kort word.

                                           

Groetjes Andrea

10 opmerkingen:

  1. Hoi Andrea,
    De rok is goed gelukt zeg! Ik kom haast nooit op de markt in G., toch maar eens gaan kijken voor een goedkope lap. Je kan het bij dat kraam nog wel eens treffen.
    groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet dat er leuk uit! Maak je zulke rokken ook op bestelling of alleen voor jezelf?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, ik moet vaak naar tijd zoeken om te naaien, dus voorlopig maar even alleen voor mezelf ;-)
      groetjes Andrea

      Verwijderen
  3. Mooie kleurtje, zeg, je rok. En ook nog een leuk prijsje ;-)
    Je deken wordt erg mooi, mooie combinatie van kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat vind ik erg mooi! Hoeveel stof heb je daar voor nodig? En is dat tricot?
    Wil wat meer gaan naaien na de verhuizing en vind dit een mooi idee maar durf het niet zo goed aan.
    groet, WIlma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was echt niet moeilijk. Ik heb hem nagemaakt van een bestaande rok en het waren allemaal rechte stukken.
      Aan 1 mtr heb je precies genoeg. Als je 1,5 mtr neemt kun je hem gelijk voeren met dezelfde stof. De band is 19 cm hoog en de roklengte heb ik 80 geknipt. Het voor en achterpand knip je door zodat je 4 stukken hebt. Die naai je allemaal weer aan elkaar en dan maak je aan de binnenkant plooitjes zodat je aan de buitenkant een knoopje krijgt. Alles aan elkaar en voeren.
      Succes alvast!
      groetjes Andrea

      Verwijderen
  5. Leuke rok, ik heb er zo al veel gemaakt en het blijft een leuk effect geven. De rok hoeft niet perse in vieren, met alleen zijnaden lukt het ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een supermooie rok! Goed gelukt hoor, de kleur van de stof is ook erg mooi. Ik moet ook nodig gaan naaien, maar ik herken het hoor, zoeken naar tijd... Een haakwerkje is sneller 'even' gepakt.
    Je deken wordt mooi, omdat hij langer wordt ook steeds meer een éénheid hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een mooie rok. Vooral die kleur! Hij zit je als gegoten. ik geloof dat dat lekker zit.
    je deken wordt mooi
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen