made with love

donderdag 5 juni 2014

jurk van de bruiloft


Hierbij ook de jurk van Hannah nog op model. Hij is heel lang blijven liggen. Pas een paar dagen voor de bruiloft heb ik hem afgemaakt. 
Het is weer de jurk uit young image van vorige zomer. Ook bij deze heb ik de jurk niet volgens patroon geplooid. Er zit een witte onderrok onder en daar heb ik aan de onderkant een strook witte tule aangerimpeld en die afgebiesd met satijn biasband.
Ik heb helaas geen detailfoto's meer gemaakt.


Het was een heerlijke en mooie dag met heel veel zon. Boaz is maar een halve dag meegeweest, en dat was wel genoeg;-)

Het was een drukke week, want Hannah werd die week ook net 10 jaar.
Dus nu een heuse tiener in huis!
Voor haar verjaardag heb ik deze 'pip' taart gemaakt.
Ik krijg de foto helaas niet gedraaid.


groetjes Andrea


11 opmerkingen:

  1. Mooie feestelijke set, leuk dat rood! En die taart ziet er prachtig uit, nog van harte gefeliciteerd met jullie tiener!
    Grtz, Esrosa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, vrolijke jurk heb je gemaakt.
    Zou je mij al en vertellen hoe je het tule verwerkt hebt? Hoeveel cm tule heb je aan de onderbroek gestikt en hoeveel cm korter dan de zoom van de jurk heb je het gemaakt?
    Groetjes Mama C


    ver

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De rok zelf is 2 x de stofbreedte en dan heb ik de tule stroken 4x de stofbreedte gedaan. Het waren stroken van ongeveer 15 cm. Toen ze aan de onderrok zaten waren ze denk ik een halve cm korter dan de jurk zelf. Je ziet er niet veel van, maar de jurk stond wel veel voller.
      Je kunt dat op deze foto niet zo heel goed zien.

      Verwijderen
  3. Wat een fleurige jurk, het staat haar goed! Wat wordt je kleine manneke ook al wijs! En de taart is ook heel mooi, dat was vast smullen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een schattig stelletje heb je voor Hannah gemaakt. Het staat haar erg leuk.
    Wat een ondeugd is Boaz....heerlijk is deze leeftijd.
    De taart was vast lekker, zo ziet tie er wel uit.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat staat de jurk Hannah mooi! Knap gedaan
    Wat is je jongste mannetje al weer groot geworden...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi,

    Kan nu even niet nalaten te reageren. Volg je al zo lang en heb ik je (zonder je te zien) gezien. Onze dochter moest naar de bruiloft van haar juf.
    De foto viel mij op omdat er nog weinig mensen zijn die in St Maartensdijk trouwen.
    Heb dat jongentje op de grond zien zitten, want ik vond dat hij zulke mooie kleding aan had. Toevallig hoor, de wereld is maar klein.

    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat grappig zeg! Dan is de wereld idd maar erg klein.
      Leuk hoor.
      groetjes Andrea

      Verwijderen
  7. gefeliciteerd met je dochter 10 al! Het was leuk om je in 'levende lijve'te zien! de jurk is echt mooi, en staat haar zo leuk.
    Ik wist niet dat je zulke taarten kon maken. Hij is mooi gelukt
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat was zeker leuk, echt grappig dat je elkaar dan opeens tegen komt! Die taarten doe ik alleen voor de kinderverjaardag want ik vind het zo veel werk, maar wel leuk om te doen.
      Groetjes Andrea

      Verwijderen
  8. Die jurk staat haar prachtig! En ik lees hierboven over nog een meeting, leuk hoor! Hoe is het met je deken en andere haakwerk?

    BeantwoordenVerwijderen