made with love

dinsdag 23 december 2014

op de valreep nog een setje

Nu met al die dagen in het vooruitzicht, kreeg ik toch nog wel zin om iets te maken.
Dus met dochter naar de stad om een leuk stofje uit te kiezen.
Het koste even tijd om een compromis te sluiten, want ze wilde een zwart jurkje, en aangezien ik niet zo'n fan ben van zwart (het staat mij echt verschrikkelijk) duurde het even voor ik er ook wat in zag.
Gecombineerd met oud roze bond is het toch eigenlijk heel erg leuk geworden.

De lengte had iets korter gemogen, maar omdat de mouwen ook nog iets ruim zijn heb ik het toch maar zo gelaten. Dan heeft ze er volgend jaar misschien ook nog plezier van.
Het patroon komt uit b inspired. Ik heb een 140 genomen maar dan langer gemaakt. Eerder had ik al een keer 152 gedaan maar die was nog best wijd.
Van het restje bontstof (ik kocht maar 25 cm) ook nog een mutsje erbij gemaakt. Dus al wat nu nog overbleef waren snippers.
De stof pluisde wel heeeeel erg dus ik moet er nog wel even met een pluizenroller overheen.



Iedereen goede dagen toegewenst!


groeten Andrea



5 opmerkingen:

  1. Je dochter heeft een schitterend stelletje aan! Ze zal maar wat trots zijn op d'r mams ;-) Een hele mooie combi om op het zwart het roze bont te zetten.
    Voor jou en je gezin ook goede kerstdagen!
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk zeg, vooral ook dat mutsje erbij!
    Gezegende feestdagen toegewenst, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een feestelijk jurkje is het geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi setje! het mutsje staat er erg mooi bij.

    groetjes Wilja

    BeantwoordenVerwijderen